Storm...

Pratade med Judy idag om Storm, och hon sa att jag borde prata med Claire i Valedale först, och om inte hon visste så rådde hon mig att ta med Storm till veterinären för att kolla rygg, ben, osv.
Så jag rushade över Everwindfälten och Hollow Woods och fram till Valedale...
Claire lyssnade på min berättelse och drog slutsatsen att jag förmodligen 'tråkat ut' Storm, och därför hade han börjat testa mig. Dock sa hon att det lät konstigt att han hade gått så långt att han slängt av mig, och därför tyckte hon att det lät som en bra idé att uppsöka veterinär. Men hon trodde främst att det var för att han var ovan vid mig. Hon varnade mig även för att jag i så fall skulle få det ännu jobbigare efter att han lärt sig att han hade makt.
Jag vet inte, det här hästköpet känns inte sådär extremt lyckat längre.. Jag lät ju veterinärbesiktiga honom innan köpet, så vad skulle i så fall vara fel? Och om det är sant som Claire säger, att det kommer att bli värre, då vet jag inte om jag faktiskt klarar av honom... Fast å andra sidan så ramlade jag ju av bland annat för att jag var oförberedd på hans krumbukter, så nästa gång kanske det går bättre när jag vet vad som väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0