Laggare

Nu kanske det blir ett jävla liv om detta, men jag måste få skriva det.
 
Det finns en person som beviserligen laggar i championat.
 
Första gången jag tävlade mot henne när hon laggade så skrev jag till henne efteråt och hon svarade; "Förlåt, jag visste inte att det var på fortfarande, använde det förut."
 
Andra gången jag tävlade mot henne skrev jag innan championatet "*namn* glöm inte stänga av lagget". Hon svarade "Jag vet inte om det är på, vet inte hur man ser det." Efteråt (när hon vann med lagg) sa hon "Oj, jag visste inte att det var på".
 
Tredje gången skrev hon (vid FGC om jag inte minns fel?) "Jag ska filma i championatet." När jag skrev att det var lagg så svarade hon inte.
 
Idag skrev jag ännu en gång till henne i championatgruppen "Glöm inte att stänga av lagget, *namn*". Hon skrev "Jag ska bara filma till youtube" och när jag skrev "Men det är ju lagg?" skrev hon något i stil med att hon inte visste hur man fick bort lagget när man filmade. Sedan när vi tävlade så åkte hon fram och tillbaka EXTREMT mycket (vi snackar 10 meter omvandlat till sso-meter om ni fattar?) tills hon laggade rakt in i ett hinder. Trots detta lyckades hon ta sig upp i topp 5, konstigt?
 
Jag har gjort ett test med min nya dator och min skoldator, och jag kan faktiskt SE 'vilken fps' folk har.
10-25 så åker man fram och tillbaka och laggar mycket på min skärm.
25-40 så 'darrar' spelaren lite, och denna typen av lagg är oftast inte avsiktlig.
40-60 FPS eller högre går i stort sett allt smooth i spelet.
 
Man ser nästan alltid andra spelare lite längre bak än vad man ser sig själv när man är i rörelse, det är inte lagg. Men åker någon upp och ned och fram och tillbaka på min dator så vet jag att de laggar.
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Greenstone

Jag har sällan över 20 FPS, men jag kan inte göra något åt det. Jag sänker grafiken när jag tävlar champ men det fungerar knappt alls. Jag tävlar sällan i championat, och har aldrig fått rosett eller kommit topp 5 hahah.

Men mitt "lagg" (Jag gör det ju absolut inte med flit!) får mig inte framåt mycket, visserligen lite, men det största det gör är att inte hoppa när man trycker på mallanslags tangenten.

Tycker detta är jätte jobbigt :(

Svar: Jo det är klart att det finns dem som har under 20 pga dator eller uppkoppling. Men de som gör det med flit är oftast de som vinner på det, i och med att de har en ganska bra dator men sedan tillför lagget själva. Min gamla dator hade oftast mellan 18-35 fps, so i know the feeling :)
Miranda Moonbell

2013-08-29 @ 17:57:22
Postat av: Lisa Winterstorm

Ja, jag har också låg FPS ;-; O sen när man även blir anklagad för att lagga känns det inte så kul, då jag inte vet vad jag ska göra (jag stänger ner allting, förutom sso såklart men FPS blir inte så mycket bättre). Nu är det jättelänge sen jag tävlade i championat, dels för att min häst inte har grön smiley, men även för att det inte är roligt med laggare och när man blir anklagad för något :(

2013-08-29 @ 18:37:47
URL: http://frostmane.blogg.se/
Postat av: Aria Queenbrooke

Jag har runt 10 fps i vd, fg, ska dock få min brors gamla grafikort för mitt nuvarnade är SÄMST.
Jag vill inte lagga för det ser asfult ut och det är svårt att rida... :/

2013-08-29 @ 19:00:56
URL: http://queenbrooke.blogg.se
Postat av: Jenny Skydawn

Jag har en gammal dator så det kan se ut som jag hackar, bara pga. min dator.. :) Jag tycker du gör rätt som skriver detta inlägget! c:

2013-08-29 @ 19:06:52
URL: http://Www.jskydawn.blogg.se
Postat av: Alexandra Mistdawn

Såg också denne person, jag är vittnet! nejmen haha cx Tycker det är lite 'bort förklaringar' när en person säger att denne person inte vet hur man laggar, nähe? :) Tycker det är extremt fult. Visserligen är det väl kul att lägga upp på yt, men man laggar ju? Och oftast tjänar man inget på det. Iallafall inte jag, eftersom när jag verkligen skulle lägga upp det på yt, faila jag vid alla hinder, så man får väl vad man tål om man gör det. :p Sen dess har jag aldrig filmat längre, eftersom jag vet att jag kommer ingen vart med det. (Menar inte att jag laggar utan, att det är dåligt att filma när man kör championat).

2013-08-29 @ 19:21:04
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Kanske formulerade mig lite fel. Menade inte att jag kände mig anklagad eller att jag tyckte du inte förstod. Kanske kunde missuppfattas det jag skrev.
Ville mest säga till så du vet ifall det ser ut som jag laggar eller så :)

2013-08-29 @ 21:54:08
URL: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Siri

Jag har kommit på lite sätt att få upp min fps på min laggdator från ca 10 till ca 25. Och det är fett skööönt för det laggar apa när fpsen är på 10. Dock kan jag fortfara de inte köra championat då det laggar.

2013-08-30 @ 08:27:44
URL: http://moonbear.blogg.se
Postat av: Hedvig Northhall

Så irriterande när någon flyger fram och tillbaka sådär, och när man kommer in före dem i mål men på resultatet på hamnar man bakom.. Men men.. what to do? Hoppas SSO lyckas förebygga laggare på någit sätt.

2013-08-31 @ 13:47:00
URL: http://hedvignorthhall.blogspot.se/
Postat av: Ella Southhurricane

Ibland är min dator den bästa, ibland är den sämsta. Men det kan inte jag göra nått åt. Jag tävlar när datorn inte laggar.

2013-09-03 @ 14:18:18
Postat av: Britney Moonwood

Riktigt bra inlägg!

2013-09-04 @ 18:33:55
URL: http://moonwood.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Vad betyder fps?

Svar: frames per second (bilder per sekund) :)
Miranda Moonbell

2014-01-12 @ 10:55:40
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0