Skuggvarelser

Idag spelade jag igenom hela Starshine Legacy episod 4 och kom att tänka på en sak:
Fripp säger till Alex under hennes soulriderträning att skuggvarelser från Pandoria 8de där svarta 'molnen', inte kan skada eller har någon effekt utanför pandoria.
Men i starstable verkar det som att de faktiskt har en viss makt? Annars skulle de väl inte kunna fånga (ehm, NÄSTAN fånga) en så att man springer iväg i panik? (Ja, det var en peak till uppdraget med pandoriasprickan).
Är det en miss av SSO eller har skuggvarelserna helt enkelt fått mer makt? Kan sprickan ha givit dem energi till att faktiskt kunna skada även i 'vår' väld?
 
Kom på en massa konspirationsteorier och annat när jag spelade, men mer om det någon annan gång. ^^

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag har för mig att det var Mardrömsvarelser som dök upp i SSO, så att det inte är riktigt samma varelser ^^ fast det var ett tag sedan jag gjorde uppdragen om man säger så, så det är inte helt hundra att det stämmer ^^'

Svar: Jo, de kanske döpt om dem, men jag är väldigt säker på att det fortfarande är samma. :) Med tanke på att de ändrade Anne till Ann, Hillcrest till Hill Crest, ödesryttarna till Soulriders och Scarecrow hill till Fågelskrämsåsen (engelska ifs) osv. :)
Miranda Moonbell

2013-08-10 @ 23:07:46
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Juliette Stardawn

Oavsett så skrämmer dom där 'molnen' mig, i SSL skrek jag varje gång dom fick tag i mig :S

2013-08-10 @ 23:23:48
URL: http://jstardawn.blogg.se
Postat av: Sally Lightbridge

Jag tror att den "pandoriskakraften" läckte ut ur sprickan och spred sig i de området som gjorde att skuggvarelserna (eller vad de nu heter)fick makt när de var i vår värld. Men bara när när de var i de "lila området".

Svar: Jo det var det jag också funderade på :3
Miranda Moonbell

2013-08-11 @ 10:44:35
URL: http://sallylightbridge.blogg.se
Postat av: Cecilia Gladefield

Intressant :) Ser fram emot att läsa om fler av dina konspirations teorier :D

2013-08-16 @ 18:08:46
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0