Sur på Magic.. -.-

Har jag nämnt att Magic blir väldigt nervös runt bilar och vissa andra monster-fordon? Han blev som 1 åring påkörd av en bil (inget allvarligt dock), och efter det hade han länge någon form av fobi för alla stora fordon utom typ båtar och vagnar. Han har blivit mycket bättre sedan dess och nu för tiden blir han visserligen nervös runt bilar och så, men han kan gå förbi/fram till dem.
 
MEN IDAG så bestämde sig min magiska flodhäst för att bilen och transporten vid Steve's var livsfarliga. Jag hade tänkt rida ett dressyrpass på ridbanan och det gick jättebra först, men helt plötsligt sätter sig Magic på bakhasorna och bara stirrar på bilen. Smäller till honom lite lätt med handen på baken och då flippar han ur helt och börjar stegra och hålla på, vilket i sin tur resulterar i att jag ramlar av.
Sedan sprang han runt som en galning i paddocken innan han stannade i mitten och gnäggade, TOKHÄST! -.-
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0