Arabhästarna

Om det skulle komma shagya- och vanliga araber så tror jag att detta antingen blir världens hit eller en stor fail. Araber har ju speciellt formade kroppar, särskillt när det gäller deras huvuden, och jag undrar om SSO verkligen kommer att lägga ned tid och resurser på att omforma hästar så att de faktiskt ser ut som araber?
Moraberna exempelvis är ju en arabkorsning, och de har ofta arabhuvuden. Men i SSO ser de exakt ut som de andra hästarna. Därför tror jag inte att de kommer att ändra så mycket på araberna, tyvärr.
Men om de nu skulle göra det, så hoppas jag att hästen skulle vara något emellan en 'vanlig' sso häst och Concorde (som har väldigt smalt/litet huvud och smala ben) men något konkav nosrygg, så att man faktiskt ser att ja, det är ett arabiskt fullblod.
 
Concorde, från Starshine Legacy.

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Vänta, var har de sagt det? Det har jag missat totalt :o

Svar: Shagya araber skulle det komma, och araber har det ryktats om :) Finns på nyheterna om hästfunktionen tror jag :)
Miranda Moonbell

2013-06-05 @ 13:16:18
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Esmeralda Silverforce

Nope: (kopierat från hästfunktionens nyheter)
Danish Warmblood (första veckan)
English Thoroughbred (första veckan)
DutchWarmblood (första veckan)
Morgan (första veckan)
Westphalian
Andalusian
Dutch Warmblood
American Paint Horse - Tobiano
Morab
Oldenburg
Selle Francais
American Paint Horse - Overo
Appaloosa
Lipizzaner
Akhal-Teke

Jag skulle bli jätteglad om det kommer araber, jag var bara så förvånad att höra att det skulle vara officiellt ;P

Svar: Hmm.. men vart har jag fått det ifrån? :o Var helt säker på att shagya fanns med på listan, men det kanske var jag som virrat till det... Hm, aja vi får hursomhelst hoppas på att det kommer araber, och att de gör ett bra jobb :D
Miranda Moonbell

2013-06-05 @ 13:29:42
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Esmeralda Silverforce

Ja araber får vi verkligen hoppas på, det är ju ändå en av världens mest berömda raser och de måste ju nästan få en plats i SSO ♥

2013-06-05 @ 13:49:58
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: No name dumdumdum

AW feina Concorde! <333

2013-06-07 @ 16:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0