Massavlivningar

När hästfunktionen kom så var det svarta fullblodet från Valedale den överlägset populäraste hästen, och jag vill nog påstå att majoriteten av sso skaffade den.
Efter ett par månader kom ännu en svart häst: den svarta oldenburgaren. Då började folk fundera på om det var värt att ha två svarta hästar i stallet.
Nu har ytterligare hela 3 svarta skönheter tillkommit i spelet. Och jag behöver väl knappt nämna hur många om köpt en frieser?
 
Har sett & hört jättemånga som 'gjort sig av' med svarta hästar på sistonde, särskillt fullblodet. Antingen blir de svårt sjuka och dör, byts ut mot en ny, blir kidnappade, försvinner spårlöst eller så säljs de någonstans långt bort (aka. Valedale).
Jag har ju Storm, mitt svarta fullblod, och är jättenöjd med honom. Det här med att 'uppgradera hästen', vad är det för snack?
Detta är väl ett strålande bevis på att även nya, blanka leksaker också blir gamla till slut?
 
Min fina Stormblood! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej Miranda! Jag tycker du har så rätt i det du skriver. Jag har köpt en frieser och ångrar mig nästan nu. Men tycker du jag ska sälja friesern?

Svar: Hej! ^^ Nej det tycker jag inte. Du köpte den ju för att du ville ha den, och om min text gjorde så att du ångrar dig ber jag om ursäkt. Menade inget illa mot folk som köper svarta hästar/frieserhästar såklart. :)
Miranda Moonbell

2013-06-15 @ 15:06:06
Postat av: Lisa Winterstorm

Alltså det här med att byta ut sin svarta häst mot en princip likadan, vad är det egentligen? :o Till exempel; IRL har man fått en ny mobil... 1 månad senare vill man ha en ny för att det finns en ännu bättre även fast den gamla fortfarande fungerar. Bara massa slöseri på pengar att köpa - sälja - köpa - sälja :// Alltså, om man har en svart häst och det kommer en till svart häst, vad är det egentligen för mening att byta ut och de typ ser likadana ut?

Svar: Eller hur. x)
Miranda Moonbell

2013-06-15 @ 15:10:19
URL: http://frostmane.blogg.se/
Postat av: Lucy Westlake

Haha jag bryr mig typ inte, det är ju bara ett datorspel :)

2013-06-15 @ 16:18:33
URL: http://westlake.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Det är den stora anledningen till att jag väntade så länge innan jag köpte min tredje häst - då jag köpte Iddy hade jag velat ha just Iddy så länge, jag visste precis vad jag var ute efter, och jag vet att jag kommer vara försiktig även i senare hästköp. Jag vill inte hålla på och byta hästar hela tiden, det känns opersonligt och oekonomiskt :P

2013-06-15 @ 16:27:56
URL: http://monokerus.se/
Postat av: Matilda Greenstone

Jag köpte det svarta fullblodet ganska tidigt. Eller några veckor tog det innan han stod i mitt stall. Men jag kommer aldrig sälja honom. Om man inte är säker på att man vill ha en häst, så kan man nog vänta och se ifall det kommer andra, även fast det är svårt och man inte vet om det kommer andra. Jag vet det själv. När det kommer nya hästar i framtiden lär säkert friesrarna också vara gamla en dag. :) Såklart har man rätt att byta häst och så, och det är ett datorspel. Men inte kan man ju byta ut sina fina hästar IRL. SSO har gett oss en stor möjlighet att få "ha egna hästar". Kanske är det roligare om man också försöker få det att kännas som att de är dina på riktigt, och skapa starkare band till dem?
Bara min åsikt :)

2013-06-16 @ 11:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0