Funderingar

Under dagens uppdrag fick vi lite info, som fick mig att börja fundera och spekulera, så tänkte dela med mig av mina tankar.
 
1. En färja och en hamn
Många har funderat över om vi kommer att kunna ta transport till och från Skördebygden och Silverglade, men det har även pratats om att man borde kunna ta färjor från de olika hamnstäderna (Fort Pinta, Fiskebyn, Moorland) till varandra. Nu kanske man kommer att kunna det?
Dessutom har vi fått reda på att det finns en hamn vid Jarlaheim, awesome! Byn ligger ju precis brevid vattnet, så that makes sense antar jag. ^^
 
 
2. Conrad & Garnokvulkanen
Vi vet inte mycket om Conrad Marsdeen. Han är smed, han finns i Moorland och han är en av medlemmarna i aideens beskyddare. Men vad är hans historia? Hur kom hans relation med druiderna till att existera?
Min fantasi började leka lite, att hans resa till Garnokvulkanen är relaterad till hur han kom i kontakt med Jorviks druider är möjligt. Han sa själv att han gått igenom en massa för att få tag i vulkanaskan, och han verkar väl bekant med de magiska krafter som existerar på Jorvik.
Dessutom så verkar det som att det finns gruvor i grådaggsbergen, vilket får mig att tänka på den gruvverksamhet med alla gruvolyckor som Dark Core drev på 1900-talet, spännande minst sagt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0