De fyra cirklarna

Många verkar förvånade över att man kan bli beundrad med Åskviggens cirkel, när man inte kan bli det med Solens cirkel. Jag tycker dock att det är ganska logiskt, och har en teori om det.
 
I Starshine Legacy finns det fyra ödesryttare/soulriders: Alex, Linda, Anne och Lisa.
Lisa = Stjärnan
Linda = Månen
Anne = Solen
Alex = Blixten / Åskviggen
 
Vi har inte träffat på Anne i SSO ännu, endast hört talas om henne (dock har hon hemskt nog blivit omdöpt till Ann). Jag tror att för att kunna bli beundrad och därmed fullborda en cirkel så måste man på något sätt ha kontakt med ödesryttaren/soulridern som har det elementet. Vi kan därför inte fullborda Solens cirkel, för att vi inte har träffat Anne än. Detta skulle vara ännu en anledning till att historien spinns vidare i Södra Jorvik, där de resterande ödesryttarna nu finns.
 
Dessutom är jag nyfiken på vilka krafter vår karaktär besitter, i och med att man tekniskt sett borde ha alla de fyra förmågorna. Men samtidigt tycker jag att det är lite OP (Over Powered) att man i princip är 'the ultimate being'.
 
Stjärnan - Kan hela och ge liv.
Månen - Kan se det fördolda och framtiden.
Solen - Kan förflytta sig genom tid och rum.
Blixten / Åskviggen - Kan ta själar eller leda bort dem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0