Bortglömda starthästar?

Minns ni innan hästfunktionen? Vi hade alla en häst som hade ett namn, ett smeknamn och jag är säker på att de flesta även givit hästen en ålder, personlighet och backstory. Jag saknar de här tiderna lite, för det gick inte att glömma bort någon häst, maten var billig och man hade, tycker i alla fall jag, ett starkare band till sin starthäst.
Men sedan kom hästfunktionen, och hur mycket jag än älskar den och faktumet att man kan ha flera hästar så har den lite havererat bandet mellan ödesryttaren (soulridern) och hennes häst. Det finns en anledning till att vi inte kan sälja våra starthästar, och det är för att vår själ i spelet är bunden med dem.
När man gör huvuduppdrag så är det en massa människor som tar sin favorithäst och rider ut och räddar Jorvik, medans starthästen står kvar i stallet. För mig, som älskar storyn i både Starshine Legacy och Star Stable Online känns detta helt fel och konstigt. Det är som att Lisa, Linda, Anne eller Alex skulle tänkt 'Meh, jag tar en av ridskolans hästar istället för Starshine/Meteor/Concorde/Tin-Can", det skulle ju bara vara helt fel i storyn.
Vem vet, jag kanske är den enda som stör mig på det här? Har funderat en massa på en 'lösning' och kom på att man kanske skulle kunna göra som med renpulvret man fick över jul, att varje gång man vill göra ett huvuduppdrag så kommer det upp "Detta uppdrag är endast tillgängligt när du rider din starthäst."
Vad är era tankar om detta?
 
(Gammal bild på mig & Magic)
 
 

Kommentarer
Postat av: Myra R.

Har också tänkt på detta. Starthästen känns Verkligen bortglömd!
Det skulle verkligen vara najs om man var tvungen att ha starthästen på huvuduppdragen. Precis som att ponnyloppet bara är för ponnyerna. Det handlar ju trots allt om flickan och hennes band till sin (start)häst, så det vore bara Heeelt logiskt..

2014-01-29 @ 12:56:54
URL: http://mriverfall.blogg.se
Postat av: Nikki Westlake

Hum, ärligt talat? Jag hatar hästfunktionen. Well, det är bra att kunna köpa nya hästar, nya unika färger osv. Men ibland (eller ganska ofta egentligen) saknar jag verkligen tiden då det bara var du och din starthäst. Även fast jag inte riktigt gillar min Starbelle, så tappar jag suget att rida henne, när det finns andra hästar att rida. >.<

Om jag fick spola tillbaka tiden, skulle jag utan att tänka ta tillbaka tiden då hästfunktionen inte fanns. Det var en underbar tid, synd att den inte går att få tillbaka.. <3

2014-01-29 @ 16:49:13
URL: http://jorvikdiary.blogg.se
Postat av: liv mountainberg

håller med. starthästen känns bort glömd. på kvällarna/ helgerna brukar ag tänka tbx till den gammla tiden då man bara ade en häst och en garderod ist för ett stall att gå in i. kmr ihåg då jag köpte min första häst wildshadow.jag va helt fast i honom att jag tappade stinget för min start häst. hoppas att dom gör så bara man kan avända stat hästen i huvud uppdragen :3

2014-01-29 @ 20:06:12
Postat av: Renee Bluebridge

Håller med dig helt!! Många glömmer bort starthästen bara för att det finns massor av nya hästar att köpa. Jag sätter mig alltid på min starthäst när jag gör uppdrag, för han är min soulrider-häst, och det är han som var med mig från första början <3 Ja, jag skulle verkligen vilja ha uppdrag där det stod som med renpulvret "Till det här uppdraget kan du bara använda din starthäst."

Mer uppmärksamhet måste riktas mot starthästarna! <3

2014-01-29 @ 21:54:38
URL: http://bluebridge.blogg.se
Postat av: Samantha Weststone

Håller faktiskt me dig! Fast nåt jag försöker å göra är att använda starthästen till huvuduppdragen :) De är ju ändå den man starta med å känns mer rätt att ha med ^^

Å de va en bra idé med att ha precis så med renpulvret när det gäller huvuduppdragen till starthästen! c:

2014-01-30 @ 22:07:59
Postat av: Anna Westbaker

Ja, helt riktigt. Den är bortglömd. Även om jag rider den så är det ganska liten del av tiden som jag rider mina hästar. Jag tycker om ditt förslag med att man måste ha sin starthäst på huvuduppdragen.

2014-01-31 @ 19:47:43
URL: http://annawsso.blogg.se
Postat av: Bella Eastlake

Jag tycker att när man göra huvudstoryn eller vad det heter så kan man bara ha sin starthäst för att göra det uppdraget, som med när man gjorde ponny uppdraget. :)

2014-02-09 @ 10:25:28
Postat av: Lilly Youngland

Håller med, tycker faktiskt att man i huvudstoryn bara skulle använda sin starthäst. Varje gång jag gör sånna uppdrag använder jag alltid Thunderdream, min starthäst

2014-02-09 @ 18:11:55
URL: http://lillyyounglands.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0