En ökning av jorvikiska arbetare

Att 'jobba' i Star Stable verkar populärt, särskilt bland de yngre spelarna. Redan innan caféerna kom rollspelade/lekte folk servitriser på café pinta, ridlärare i ridhuset och försäljare i butikerna runt om på Jorvik. Sedan när caféerna öppnade blev det en ökning av de arbetande, och nu när färjorna kommit ser jag överallt folk som rollspelar att de jobbar där. Kul tycker jag, rollspel är häftigt.
MEN det finns de som tror att bara för att de rollspelar så måste alla andra anpassa sig efter dem. "Du får inte jobba här för jag gör det!", "Du får inte stå här det får bara dem som arbetar här!" eller "Detta är mitt café, stick!". Dessa är några av de sakerna jag sett i chatten den senaste tiden.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen; spelar du ett MMORPG kommer det att finnas andra spelare, och alla har samma rättigheter. Du kan inte säga till folk att de inte får vara på en speciell plats eller göra en speciell sak bara för att du ska rollspela här. Om du tvunget måste så kan du ignorera dem.

Kommentarer
Postat av: Nikki Westlake

Hållet helt klart med!

2014-03-20 @ 18:48:51
URL: http://westlaken.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Åh, det där är bara jobbigt, irriterande och lite sorgligt att se. Som en sandlåda på dagis. Ugh.

2014-03-20 @ 19:12:44
URL: http://monokerus.se/
Postat av: Selena Goldbear

Om någon frågar mig säger jag alltid ja för alla för vara med :D

2014-03-20 @ 20:04:47
Postat av: Azzurra Eastwood

Respekt.
Det är ett väldigt enkelt ord, men det är inte många som vet innebörden av det ordet verkar det som, tyvärr.

2014-03-20 @ 21:44:54
URL: http://www.twitter.com/AzzurraEastwood

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0