Plagiering och patent, mina åsikter

Har läst många bloggar som sagt sin åsikt om det här med att 'kopiera' outfits och sådant, så här har ni min:
 
På star stable så finns det ett begränsat antal kläder och utrustning, och det finns även ett begränsat antal outfits att skapa, även om de är många.
Det är näst intill omöjligt att vara unik med en outfit, och trots det ser jag många som bråkar om att någon 'stulit' deras outfit eller kopierat dem. Jag har även sett folk som skrivit 'Fråga innan du kopierar/tar inspiration!' om sina outfit-inlägg på bloggarna.
 
Jag anser inte att någon har rätt att 'ta patent' på sin outfit (alltså säga att ingen annan får använda den). Om alla ska ta patent på alla outfits så kommer det tillslut inte finnas en enda outfit du kan ha utan att någon kommer och skriker att den är kopierad. Nej, det är löjligt tycker jag.
 
Jag kan ta ett exempel:
Innan jag startade min blogg så hade jag knåpat ihop en outfit som jag länge tänkt ut och sparat till. Efter ett par dagar så kommer en tjej fram till mig och säger 'DU HAR JU KOPIERAT ******** (en tjejs namn), och jag typ bara "Va..?". Efter att denna person och den som 'tagit patent' på outfiten skällt ut mig så iggade jag dem båda, och jag tycker att det nog är det löjligaste 'bråket' jag någonsin varit med om.
 
Hur som helst så kan jag förstå de som har storbloggar och har riktiga 'copycats' efter sig, alltså de som gör exakt samma sak, bloggar på samma sätt och alltid har exakt samma outfits. Men om du ser en person med likadan eller liknande outfit kan man ju inte bara störta fram och anklaga den personen, så funkar det liksom inte.

Kommentarer
Postat av: Alexi

Jag håller med dig... Jag har varit med om många sådana bråk och det är aldrig kul att bli anklagad över något som inte är rät... man borde inte anklaga andra, jag tror att SSO var meningen att man skulle ha kul o lära känna andra... inte att man hela tiden skulle bråka :)

2013-04-14 @ 20:10:59
URL: http://alexeasthill.blogg.se/
Postat av: josefine eastlee

mirre får jag kopiera lite av din rosa outfit? den är feett snyyyggg

Svar: Visst :)
Miranda Moonbell

2013-04-14 @ 21:25:14
URL: http://braveboy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0