Mina hästar

Jag tänkte bara skriva lite kort om alla mina hästar, tankar kring dem och lite sådant. ^^
 
Stormblood
Först har vi Storm, som är den första hästen som jag köpte i spelet. Jag minns att jag egentligen inte tänkt köpa honom eftersom att alla andra tänkte köpa det svarta fullblodet, men när jag såg honom in-game så var jag helt såld. Idag är det svarta fullblodet den svarta hästen man ser minst av, oldenburgaren och frieserhästarna är mer populära, men jag älskar min Storm och skulle aldrig byta ut honom. ♥
En kort tid efter att jag fick Storm började han krångla, som ni som följt bloggen länge vet. Av veterinären fick vi reda på att han hade ryggproblem, men nu - ett par månader senare - så är han helt frisk och är en underbar hingst som älskar att träna terräng! :D
 
 
 
Crazymadness
Cookie är den näst nyaste medlemen i familjen Moonbell. Han är en ganska liten paintvalack som alltid har en busig glimt i ögat. Cookie var nog det mest oplanerade inköpet, men jag föll direkt för hans utséende trots att jag var helt hundra på att jag inte skulle köpa en painthäst. Cookies framtid hos mig är lite osäker, för det kan hända att han säljs i framtiden om det skulle bli ont om stallplatser eller om en tinker skulle komma, men vi får se. :)
 
 
Moonbeam
Bounty som han kallas är den nyaste hästen(ponnyn) i stallet. När jag köpte honom hade jag enormt svårt att välja mellan honom och den isabellfärgade ponnyn, så tillslut fick min pojkvän välja åt mig, haha. Moonbeam är ett busfrö med det typiska ponnyhumöret. Han är extremt orädd, och kan hantera i stort sett alla situationer.
Det kan hända att jag i framtiden byter ut Moonbeam mot den isabellfärgade ponnyn, men han kommer fortfarande vara 'samma ponny', om ni förstår? Detta är för att jag både vill ha en skimmelarab, en skimmel lippizzanare samt eventuellt en skimmel andalusier, och då blir det för många skimlar i stallet (=tråkigt med för lite färgvariation).
 
 
Wintermagic
Åh, älskade häst, vad kan jag säga? Magic är min soulrider-häst, min starthäst, min nummer 1, och han är modig, klok och har ett hjärta av guld. Brutalt fin är han, och mer vet jag inte riktigt vad jag ska säga. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0