Problemets lösning?

Idag kom veterinären och tittade till Stormblood, och efter en relativt snabb visitering drog hon slutsatsen att han förmodligen sträckt en ryggmuskel, och att det var det som fick honom att reagera så kraftigt häromdagen. Hon visade mig hur jag ska massera hans rygg och sa att jag kan rida honom, om jag rider barbacka och tar det lugnt. Brantare backar ska undvikas och jag ska försöka lägga så lite tyngd på den onda muskeln som möjligt tills vidare.
 
Därför bestämde jag mig att ta en barbackatur på min svarta skönhet ikväll. Visst var jag rejält nervös, men det gick väldigt bra! :) Vi skrittade och småtravade till Silvergladebyn och sedan hem igen. Trots att han har lite ont så uppförde han sig riktigt fint. :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0