Kommer man att kunna rida ponnyerna?

Har sett en massa som tror att man inte kommer att kunna rida ponnyerna som kommer att komma. Men jag säger bara whut? Klart att de kommer att gå att rida dem! Jag menar, en häst som inte går att rida skulle jag ALDRIG köpa i sso, helt meningslöst om den bara ska stå i stallet liksom? x)
 
Och att leda hästen lär vi inte få på ett långt tag. Tydligen har sso's facebook crew svarat på vissa inlägg med idéer på facebook att det är för svårt att koda och skulle vara helt onödigt i spelet. Jättetråkigt, och jag hoppas att de ändrar sig, men med det så är det ju väldigt obvious att man inte kommer att bara leda runt dem.
 
Till sist vill jag bara säga att många har pratat om att hästarna skulle vara shettisar, men det tror inte jag. Så små såg de faktiskt inte ut att vara, utan snarare kanske c-ponnyer?  Hade det inte varit för appaloosa-färgen på den ena hae jag satsat på någon welsh, men det skulle kunna vara islandshästar. Fast hur tänker de då göra med pass & tölt? Njae, tyvärr tror jag inte att vi lär få det i spelet, även om det skulle vara galet underbart. Så jag vet inte vilken ras det är riktigt.
 

Kommentarer
Postat av: Exenzia

Jag gissade på islandshästar som jag sa till dig förut.. ^^ Eftersom de kan ha alla färger så är det möjligt. Om det nu skulle vara islandshästar, så är det riktigt synd ifall de inte kan fixa passen & tölten, men det förstår man. Det måste vara ett jäkla jobb att göra det.

Svar: Jo håller med :) Fast jag har också funderat på om de faktiskt kan vara shettisar, fast i ett större format? De gjorde ju frieserhästarna mycket högre än vad de brukar vara liksom c;
Miranda Moonbell

2013-08-14 @ 13:48:35
URL: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: Exenzia

Kan vara! :3 MAN KAN INTE GÖRA "c:" PÅ SSO LÄNGRE :'(

2013-08-14 @ 14:02:33
URL: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: Myra Riverfall

Fast det vore ju lite konstigt om det där var en islandshäst eftersom en islandshäst inte ens är en ponny. Även fast de är små som ponnyer är de ju fortfarande inte en ''ponny'', så undrar vilken ras den där svart-skäck aktiga kan vara? Man kan ju spekulera i om det är en shettis, men det vore ju lite märkligt om de gjorde shettisar man kan rida på som var tillräckligt stora att se naturligt ut att rida på i spelet. Men såklart kan man ju hoppas att det är en islandshäst fast pass och tölt kan man nog glömma x)
Och.. Säger som dej när det gäller att folk tror att man inte ska kunna rida dem. Starstable och starshine legacy eller vad de nu heter (aldrig spelat dem), där rider man väl runt på en ponny, gör man inte det? Dessutom så finns det många hästar i sso som är ganska små, tex morganhästen som kan vara nere i 145 cm i mankhöjd. Så jag tror själv inte det blir en sådan skillnad på storleken, möjligen lite. Jag tror det dem kommer fokusera på att få dem att se ponnyaktiga ut är att göra dem kompaktare för då ser de automatiskt mer ponnyaktiga och mindre. Är själv otroligt pepp på att få se dem!

2013-08-14 @ 18:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0