Ponnyernas mankhöjd

Vissa tror att de kommande ponnyerna kommer att vara små oridbara shettisar, andra tror att de kommer att bli lika stora som Meteor.
Personligen tycker jag nog att en shettis hade varit lite litet. Men samtidigt tycker jag att meteor hade varit för stor. För är han verkligen en ponny då? Jag tycker att han är lika stor som originalhästarna, eller har jag fel där?
 
 
Jag skulle helst vilja ha något mellan dessa två, typ en C ponny. Storm är ett fullblod, och egentligen borde han vara större en en frieser som inte egentligen blir så jättehöga i mankhöjd. Men i sso är det inte så, och därför skulle det vara möjligt att om ponnyerna är shettisar, så kommer de att vara lite större än IRL.
 
Jag skulle vilja att ponnyerna har ungefär den här mankhöjden eller liite mindre. (Röda strecket):

Kommentarer
Postat av: Zelda Eveningstar

Personligen tycker jag att om ponnyerna skulle vara så låga i mankhöjd som du visade, så skulle nog våra ben släpa i marken. Jag menar, karaktärerna är ju 1.63 i längden ungefär, så det kanske skulle se liiite konstigt ut. Men annars tyckte jag att det var en normal och lagom höjd!

Svar: Njae, beror ju på lite hur de gör dem. Ponnyer är ju irl lite rundare och mer viktbärande än vissa andra hästar. Att döma utifrån bilden vi fick såg de så väldigt små ut, att det skulle vara konstigt om de var bara några 'centimeter' mindre än originalhästarna tycker jag. :)
Miranda Moonbell

2013-08-14 @ 13:59:45
URL: http://zeldaeveningstar.blogg.se
Postat av: Alexandra Mistdawn

Tycker de ser mer ut som shetlandsponnyer. Och att folk inte kan se det från längden på ryttaren. :)

2013-08-14 @ 14:32:34
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Sofia Goldwood

Tror inte det kommer vara shettisar men mindre än Meteor!

2013-08-19 @ 14:02:06
URL: http://www.sofiagoldwoodstarstable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0