Regnig uteritt

Fick för mig att rida en tur till GÅD med Magic, men precis när jag skulle sitta upp ute på stallplanen började det regna, och innan vi hunnit lämna Vingården öste det ner. Som tur var hade jag tagit på mig en kappa, så jag bestämde mig för att fortsätta ritten trots allt.
 
 
Efter ridhusbacken började vi trava. Det var lite klafsigt och vattenpölar här och var, men det gick bra eftersom Magic är så cool av sig.
 
 
Vi red vidare genom grinden och förbi Jasper där vi en kort stund fick lite skydd från regnet under träden, men när vi vände upp mot åsen så stod regnet som spön i backen återigen.
När vi kommit upp på skuggåsarna fattade jag galopp, och Magics hovar plaskade när de slog mot marken. Det var här vi hörde den första åskknallen, och jag bestämde att vi skulle rida hemåt igen, för att rida ute i blixt och åska är lite väl dumdristigt.
 
 
Så vi travade hemmåt, och precis innan vi gick in i stallet lyste blixten upp himlen. Trots att båda är genomblöta var det faktiskt en rätt mysig ridtur, och nu ska jag torka Magic och få bort all lera, sedan ska han få stå och mysa i boxen med Cookie och Moonbeam.
 

Kommentarer
Postat av: Momo

Fint du ahr redigerat bilderna! Eller kan det regna på sso nuförtiden? :o

Svar: Tack! :) Har redigerat c;
Miranda Moonbell

2013-08-25 @ 14:56:10
URL: http://flyingstuff.weebly.com
Postat av: Momo

'har

2013-08-25 @ 14:56:17
URL: http://flyingstuff.weebly.com
Postat av: Alica Snowgirl

Hejhej!c:

Ville bara fråga om var du köpte jackan?C8
Tacksam för svar !c;

Svar: Firgrove :)
Miranda Moonbell

2013-08-26 @ 16:01:38
Postat av: Alica Snowgirl

Jihhow!:D
Tack såååååå mkt!8D

2013-08-27 @ 16:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0