Emeraldeye

Namn: Emeraldeye 'Emmi'
Kön: Sto
Ras: Arabiskt fullblod
Född: 7 maj 2007
 
Temperament: Emmi är en väldigt snäll häst som alltid vill göra sitt bästa. Hon är ung och en aning nervöst lagd, vilket leder till att hon ibland kan bli rädd eller osäker och skygga. 
 
Historia: Emeraldeye är uppvuxen och uppfödd på en gård i södra Jorvik. Hennes pappa var en duktig fälttävlanshäst och hennes mamma var framgångsrik inom distansritt. Även Emmi tros kunna bli något i framtiden, dock är hon en ganska osäker och försiktig häst, vilket var anledningen till att hon såldes.
 
Övrigt: Jag köpte Emmi från uppfödarna för att jag tror att bara hon blir säkrare så har hon potential att gå långt på tävlingsbanorna. Hon är både uthållig, smidig och har snabb reaktionsförmåga vilket är tre egenskaper som lämpar sig väl för en fälttävlanshäst.
 

Kommentarer
Postat av: Daisy Longhall

HAHAH, där står jag i bakgrunden med Dunder (min ren)
Kram Dai :D

2013-12-25 @ 23:28:03
URL: http://nattstad.se/Wildangel
Postat av: Aria Queenbrooke

Superfin, vill ha den svarta eller palominon ;D

2014-01-03 @ 13:55:38
URL: http://nattstad.se/queenbrooke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0