En medeltida önskan

Jarlaheim, en stenstad med höga murar och en atmosfär och stil som hintar till medeltid. Det går inte att förneka, när det gäller det keltiska, det medeltida, och fantasy är jag ett stort fan. Inatt när jag levlade de sista loppen fick jag en idé och tog fram ritplattan, och här nedanför kan ni se resultatet. Blev faktiskt ganska nöjd.
 
Hursomhelst, medans jag höll på föddes en idé i mitt huvud. Jorvik och Jarlaheim måste ju ha uråldriga traditioner som går långt tillbaka, skulle inte dessa Jorvikiska traditioner kunna ta plats i spelet? Nu kanske jag virrar till det, men om vi tar Gotland som exempel. Medeltidsveckan (google is your friend) är en tradition där, så varför skulle inte det kunna finnas något liknande i Jarlaheim? Tänk om man vid dessa 'högtider' skulle kunna köpa medeltids-inspirerade kläder och utrustning? Långklänningar, akademiska sadlar, riddarhjälmar, osv. Skulle inte det vara helt fantastiskt?
 
Kanske spinner vidare på detta i ett framtida inlägg, är väldigt trött som ni kanske märker. Hoppas att jag inte suttit och skrivit nonsens nu, godnatt! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Juliette Stardawn

Åh gud vilken bra idé Mirre! Jag och Esme spånade lite på det igår och kom fram till att hur maffigt skulle de inte vara att rida runt med medeltids utrustning och klänningar :D Hoppas verkligen att det händer någon gång! *-*

Svar: Haha jaaa tänk typ hästens utrustning *-*
Miranda Moonbell

2013-12-21 @ 12:42:15
URL: http://jstardawn.blogg.se
Postat av: Renee Bluebridge

Åh vilken azum idé *-*

2013-12-21 @ 16:10:15
URL: http://bluebridge.blogg.se
Postat av: Samantha diamondstone

hej mirre, hur får du folk o kolla din blogg?
så fort jag skaffar en blogg säger alla att den suger M.m o ingen kommenterar eller något!
hjälp med tips snälla mirre! älskar bloggen!

Svar: Kul att du gillar bloggen! :D Man kan exepelvis promota (göra reklam) för sin blogg i globala chatten, DOCK ska man INTE spamma. Alltså, skriv ditt bloggnamn en gång, men inte flera gånger. Sedan kan du ju alltid göra reklam på facebook (om du har en användare för ditt sso konto) osv :)
Miranda Moonbell

2014-01-06 @ 18:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0