God jul!

Det enda som hördes var det dova ljudet av hovar som steg för steg rev upp den nyfallna snön. Mörkret hade för länge sedan fallit över de snötäckta hedarna, och kylan hade gripit sitt hårda grepp om natten. Långt där uppe i skyn kunde jag se månen omgiven av alla himlens stjärnor, eller var det snöflingor? Jag var inte säker. Hästen under mig reste plötsligt huvudet och spetsade öronen, och jag förstod direkt vad det varit som fångat hans uppmärksamhet. Uppmanande lättade jag på tyglarna och skänklade svagt på honom, och utan att tveka började han gå i riktning mot vårt gemensamma mål. Jag huttrade till och lirkade in händerna under den tjocka manen som var full av snöflingor, att ta ett par extra vantar hade kanske inte varit en så dum idé ändå.
Vid foten av kullen släppte jag helt på tyglarna och lät min trogne följeslagare själv hitta den bästa vägen upp. Under snön kunde isfläckar eller leriga partier gömma sig, men jag visste att Magic skulle finna ett säkert sätt att ta sig upp. När vi kommit upp på kullens krön möttes vi av ett svagt, rosa sken. Jag undrade tyst för mig själv om det inte var så att de pandoriska ristningarna lyste ovanligt starkt just inatt, och strök funderande Magic över halsen. Han skrittade fram ytterligare ett par steg innan han gav ifrån sig en gäl gnäggning som tycktes eka ut i vinternatten. Med ett léende på läpparna lät jag blicken glida mot horisonten där mörkblå, stjärnklädd himmel möttes av bäcksvart, oändligt hav. "Jag vet, killen, visst är det vackert?" mumlade jag. Detta var Jorvik i all sin vinterglans, detta var vårat hem. Detta var den ö som vi skulle beskydda mot allt, må det så vara pengahungriga miljöbovar eller monstergeneraler från yttre rymden.
Jag böjde mig framåt och lade armarna om Magics hals. Han vred öronen bakåt och vände lite på huvudet för att kolla på mig, och i hans mörka ögon såg jag samma känsla som jag kände hos mig själv. Egentligen var det kanske inte så konstigt, våra själar var ju oförklarligt sammanlänkade trots allt. En mjuk frustning från valacken bildade ett rökmoln i den kalla luften, och jag förstod direkt vad han ville säga. "God jul på dig med, älskade vän." viskade jag tillbaka och kramade om hans varma hals.
 
God jul alla fina bloggläsare! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Cynthia Winterborn (sv) aka Sandy Orangewood (de)

Jag önskar dig även en god jul ;D Frohe Weihnacht!

Svar: :D ♥
Miranda Moonbell

2013-12-24 @ 10:11:08
Postat av: Amanda Silverfield ❤

As snygg Bild! :D ❤ Jag älskar också det du skrev c': ❤

Svar: Tack så jättemycket! :'D ♥
Miranda Moonbell

2013-12-24 @ 10:27:58
URL: http://AmandaSilverfield.bloggo.nu
Postat av: Amanda Silverfield ❤

God Jul! :3 ❤❤

Svar: Dsm! ♥
Miranda Moonbell

2013-12-24 @ 10:28:11
URL: http://AmandaSilverfield.bloggo.nu
Postat av: Juliette Stardawn

God Jul finaste Mirre, hoppas du får en toppen dag! Plus otroligt bra skrivet och döfin bild! ♥♥

Svar: Detsamma Juli! ♥ Tack ska du ha! :'D ♥
Miranda Moonbell

2013-12-24 @ 11:45:35
URL: http://jstardawn.blogg.se/
Postat av: Cynthia Winterborn (sv) aka Sandy Orangewood (de)

P.S. Nu har jag också en bild av mig ;D

Fira skön!

Svar: :D
Miranda Moonbell

Postat av: Madde

Hej,har ochså starstable men fast min dator tillgår inte till starstable så jag kan inte vara inne där.

Ska skaffa en ny dator.

2013-12-30 @ 19:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0