Info om Wintermagic :)

Namn: Wintermagic.
Kön: Valack.
Ålder: 13.
Ras: Korsning. (Quarterhäst/Polskt halvblod)
Färg: Isabellskäck.
Temperament: Snäll, nyfiken, trygg och lugn, men pigg och framåt att rida.
Historia: Wintermagic föddes i de snöiga trakterna nära Dinosauriernas dal, och förutom en bilolycka som unghäst där han blev påkörd och traumatiserad (inte allvarligt skadad dock) så har han haft en bra uppväxt. I olyckan skadade han ena 'höftbenet' och har ett ärr där efter det. Han var under en längre tid väldigt rädd för bilar, traktorer och andra större fordon, men när han var 7 började man framgångsrikt träna bort Magics trafikrädsla. Under de åren jag sedan haft honom har den försvunnit näst intill helt, och det är bara ibland han får sina små ryck. Mina föräldrar köpte honom till mig när jag fyllde 12, och vi har varit ett team sedan dess.
Övrigt: Magic är inriden i både engelsk- och westernstil. Han älskar att bada och äta äpplen, men även att ta tag i mitt hår med läpparna och ha det i munnen helt utan anledning.. x) Han är ingen tävlingshäst direktt, men han gör alltid sitt bästa och då och då lyckas vi riktigt bra på både tävlingar och träningar! :D
 

Kommentarer
Postat av: Sofia diamondnight

+ att han är väldigt söt :)

Svar: Haha, han tackar och bockar! C:
Miranda Moonbell

2013-02-10 @ 09:14:54
URL: http://sofiadiamondnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0