Crazymadness

Namn: Crazymadness 'Cookie'
Kön; Valack
Ras: American Paint Horse (Overo)
Född: 2003 (10 år)
Mankhöjd: 153 cm
E. Crazy Moves
U. Jakaranda
 
Cookie föddes den 10e Juli 2003. Han är efter en prisbelönt ranchhäst och undan ett sto som stod som privathäst i ett stall i Maryland, USA, där Cookie även växte upp. Han blev såld under en unghästauktion vid fyra års ålder och blev inriden när han var 5. Cookie såldes när han var 7 tillen hästhandlare på Jorvik. Ett par månader senare flyttade han till en privatryttare som dock efter ett halvår lämnade tillbaka honom p.g.a tidsbrist. Han har sedan haft ett antal fodervärdar innan han såldes till Marley, och efter det kom han hem till mig. ♥
 
Cookie är en känslig häst att rida, och han busar gärna när han får chansen. För honom är öppna fält som prärien, och där går det ju bara inte att skritta. En fartfylld liten häst som, trots det stora antalet ägarbyten, är väldigt tillgiven och söker kontakt. Han är smidig och har fjäderstuds i rörelserna, vilket gör honom till en duktig häst i både hoppning och western.
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Silverlord

HAHAHA Är föd fem dar efter den hästen kul ;D

2013-07-10 @ 21:08:15
Postat av: Lisa W

Åhh va fin Mirre! *-* :)

Svar: :'D ♥
Miranda Moonbell

2013-07-10 @ 22:18:17
URL: http://frostmane.blogg.se/
Postat av: Bella Eastlake

Det DÄR är en Mirre häst <3

Svar: jaaa :'D ♥
Miranda Moonbell

2013-07-11 @ 00:55:52
URL: http://Jorviklife.blogg.se
Postat av: Delfina Starheart

Hur mkt star coins har du egentligen?:DD

Svar: Just nu har jag ca 800 :)
Miranda Moonbell

2013-07-11 @ 08:46:31
Postat av: Alexandra Mistdawn

Älskar *-* Asså, jag måste erkänna att det ser ut som en Mirre häst ^w^

2013-07-11 @ 11:55:58
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Renee Bluebridge

Sååå fin, längtar tills jag har råd att köpa min paint, samma som Cookie faktiskt! :D Min fina Hawkfeather c:

Svar: Awww, grymt fint namn! :D
Miranda Moonbell

2013-07-11 @ 13:10:25
URL: http://bluebridge.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0