Ur ett annat perspektiv

När jag för första gången kom till Moorland som vilken newbie som helst var jag, trots mina erfarenheter med både Starshine Legacy och Starstable-serien, helt förundrad. Allt var i rörelse, till och med alla NPC's verkade levande på ett annat sätt än i de föregående Starstable spelen.
Men det jag starkast minns var alla starriders. Första gången jag såg en starrider rida in i Moorland fick jag stora ögon. Klädd i passande och extremt snygga kläder red hon på en stor brun häst, som jag genast insåg var av annan kvalité än min egen newbie häst. Senare insåg jag att det var leveln som utgjorde skillnaden i snabbheten och, som jag uppfattat det, styrkan. Men efter att ha sett många Starriders komma och gå bestämde jag mig att jag också ville bli en del av den världen.
 
Numera är jag ofta i Moorland minst en gång per dag. Det förändras aldrig, för även om det kommer nya affärer, championat, etc. så är det fortfarande befolkad av newbies, och det är lite det som gör Moorland till Moorland.
 
Men hur ser dessa newbies på oss Starriders? Är deras längtan samma som min var när jag såg alla eleganta ekipage med stjärnor på tränset? Det är lite synd att man aldrig kommer att få känna just den känslan igen.

Kommentarer
Postat av: Siri Månbjörn

Ja gud ja, första gången jag såg en starrider var jag typ: :o ERMAJGERD NÄR KOMMER JAG BLI SOM HON!

Svar: AHAHA XD
Miranda Moonbell

2013-06-10 @ 12:58:04
URL: http://moonbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0