Äpple VS Hö

Magic's favoritmat är äpplen. Hö duger, men mandariner gillar han inte alls då han tycker att de är för slafsiga och skumma. Jaja, orange är ändå inte hans färg..
Mitt dilemma är att äpplena är dubbelt så dyra som höet, och jag är ju en snåljåp.. x) Så när det är dags att köpa nytt hö så försöker magic få mig att köpa äpplen istället, och det är bara om jag hotar att köpa mandariner som han slutar och låter mig handla i lugn och ro. c: Ibland köper jag äpplen dock, t.ex. om Magic vunnit ett championat eller så. :D
Vad föredrar din häst att äta?


Kommentarer
Postat av: Elizabeth Moonnight

Jo, min häst Angeldream älskar äpplen. Tycker också det e jobbigt att det är dyrare! XD Men jag brukar köpa en massa mat sammtidigt, typ 5 äpplen, 5 mandariner och 5 hölass! XD

2013-03-19 @ 17:01:30
URL: http://angeldream.bloggplatsen.se
Postat av: Olivia Faststone

Opal börjar tröttna lite på hö. Men det ee ganska gott ändå c: Hans favvomat ee ofc äpplen 83 Jag ger hnm inte äpplen så ofta så att han inte ska tröttna. Så jag ger hnm det när vi kommit topp 3 i GC osv c: Klementiner ee sådär... Dom ee mer nyttiga och han behöver dom där han skadar sig eller så. Annars så smakar det lite konstigt, och så får han "klementinräster" mellan tänderna, och det gillar han inte xD

2013-03-19 @ 21:26:44
URL: http://Faststone.blogg.se
Postat av: Amanda Silverlord

Min häst Moonjumper älskar klementin lite äpplen och fullkomligt HATAR hö, men jag är en liten sparis så hon får nästan bara hö taskiga mig men ibalnd får hon klementin och äpplen.

2013-03-20 @ 12:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0