Arvet från Rosemond Hill, bilder & info

Fantastiskt spel, dock inte värdens bästa grafik. Men spelet är gammalt, ett av de första 3D-hästspelen, så man får ha överséende. :)
 
Hur som helst så spelar man som en tjej som heter Annie. Det börjar med att man får ett brev om att man ärvt en häst av sin bortgångna faster, och får en stallplats på herrgården Rosemond Hill.
Man får sedan vistas på gården och ta hand om och träna sin första häst, Alpha. Saker man kan göra är exempelvis:
Klappa hästen, rykta hästen, mocka, fodra, duscha, släppa hästen i hagen, gå promenader med hästen, plocka äpplen till den, sadla och tränsa, rida olika banor, samt rida fritt på gården och i landskapet runt gården, hjälpa andra personer på gården, lösa mysterier och upptäcka saker. Du kan även ta hand om och rida andras hästar.
Så småningom kommer du att få din första tävlingsinbjudan via posten. Du deltar i tävlingen och tävlar b.l.a mot dina stallkamrater. Första tävlingen går ut på att kvalificera sig för deltävlingarna till mästerskapet, Kingswood championships. För att få genomföra hela tävlingen så måste din häst vara i god form, eftersom veterinären kollar av hästen innan tävlingen. Mellan varje tävling åker du hem för att träna din/dina hästar inför nästa tävling, och för att lösa nya gåtor om Rosemond Hill.
Om du lyckas bra i en tävling så kommer du att bli erbjuden en till häst. Man kan max ha 3 egna hästar. Men på gården finns även 2 hästar (senare 3 stora hästar och ett föl) som inte är dina, men som du kan ta hand om ändå. Du får välja mellan ett antal olika hästar när du väljer din nya.
Till sist vill jag säga att jag älskar detta spelet, detta är min barndom. Otroligt varm och bra story, väldigt realistisk hästskötsel, lagom svårt spel. En fantastiskt spelupplevelse! ♥

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Åh, jag älskade det där spelet. Fast det slutade alltid med att jag spelade med samma hästar genom spelet för varje gång jag provade en ny tyckte jag det gick så dåligt, hehe. Cocktail var alltid den hästen jag såg fram emot att få in i stallet ♥ Och det första jag gjorde på varje ny nivå var att släppa ut John och Melissas hästar i hagen för jag tyckte det var så elakt att de skulle få stå inne i stallet hela tiden x)

Svar: Haha samma här, fast jag hade alltid beslutsångest mellan Cocktail och Mosaik. :3
Miranda Moonbell

2013-05-26 @ 00:37:18
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Lucy Westlake

AHAHAH SORRY GAAHAHHAH MEN COCKY ;-;

Svar: Engelska för 'mallig', gulligt tycker jag. :3 Men förstår vad du anspråkar på. xD
Miranda Moonbell

2013-05-26 @ 01:20:44
URL: http://starstablecountry.blogg.se
Postat av: Madelyn Flowerwright

Hur får man tag i det där spelat?? det värkar jättekul :) vill verkligen prova det nån sång :) Tacksam för svar :)

Svar: Man kan säkert ladda ned det någonstans, eller köpa det på någon sida. ^^
Miranda Moonbell

2013-05-26 @ 08:14:04
URL: http://madelynflowerwright.devote.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Åh ja, precis, jag ville alltid ha Cocky för att det gick så bra med honom men jag var galen i Mosaiks färg x)

2013-05-26 @ 08:24:20
URL: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: Madelyn Flowerwright

kan någon svara!!!

2013-05-26 @ 08:28:22
URL: http://madelynflowerwright.devote.se
Postat av: Madelyn Flowerwright

ok

2013-05-26 @ 08:53:18
URL: http://madelynflowerwright.devote.se
Postat av: JenPen Snökulle.

Jag älskar det där spelet något enormt!
Men jag var så pass liten när jag spelade det senast, så jag hann ju inte direkt sätta mig ned och spela och leva mig in, utan jag bara körde på... fullt ös!
Men, jag hade ALLTID en vit och en svart häst i stallet. xD
Hade ju ingen fantasi, men. Det var otroligt roligt spel, det måste jag hålla med om. Och, jag använder ju soundtrack från spelet till dbcchampion.blogg.se. :D

2013-05-26 @ 21:17:54
URL: http://snowhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0