En bild av en gammal vän

I huset vid Jorvikstallet, där herman 'gömmer sig', hänger en bild på en mycket älskad häst, nämnligen Starshine. Starshine var från början en vildhäst, men blev vän med en ung Herman och stannade sedan vid hans sida ända fram till att han insjuknade när Garnok, Mr Sands och Dark Core ännu en gång ökade sin makt. Sedan kom Lisa tillsammans med de andra ödesryttarna, och tilsammans bekämpade de mörkret.
Starshine har av SSO's npc's refererats till som Lisas häst, men jag tror inte att de menar på papper. Starshine är en starhäst, en vildhäst, som från början valt att stanna vid Hermans sida. Detta får mig att tänka på Starshine som 'sin egen häst' och att ingen äger honom, även om hans och Lisas själar på sätt och vis tillhör varandra.
 
Jag har även börjat fundera över Starshine's ålder, för om Herman var ung när han träffade honom (säg ungefär runt 15-30?) så måste Starshine vara minst 20 år nu tror jag, för jag skulle gissa på att Herman är medelålders, alltså runt 50-60 år gammal. Jag har för mig att starhästar lever längre än vanliga hästar, och eftersom att Starshine även är en soulrider-häst så borde väl det kanske öka hans livslängd ytterligare? Jag vet inte,  men det är roligt att spekulera runt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Holly westside on starstable

omg jag trodde jag var den ända som visste om dem andra spelen blev så glad när jag hitta den här bloggen med dig. Jag blev så glad när jag såg den bilden hos Herman, btw har du sett att starshine rider runt i gröndal? jag tor at sökandet på lisa närmar sig...

Svar: Aa har sett honom :D Det kommer att bli awesome när berättelsen fortsätter c'x
Miranda Moonbell

2013-12-30 @ 13:18:12
Postat av: Anonym

omg jag trodde jag var den ända som visste om dem andra spelen blev så glad när jag hitta den här bloggen med dig. Jag blev så glad när jag såg den bilden hos Herman, btw har du sett att starshine rider runt i gröndal? jag tor at sökandet på lisa närmar sig...

2013-12-30 @ 13:18:59
Postat av: Anonym

vet du hur man springer på starshine legacy fattar inte det :/ säg snälla!!

Svar: Håll ned shift :)
Miranda Moonbell

2014-01-25 @ 13:06:57
Postat av: Anonym

Hej! Vart köper man de spelen? Kan inte hitta

2015-02-09 @ 17:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0