Nyskodd

Jag tog med mig Geronimo till Conrad för omskoning. Eftersom att jag hade ringt innan så hade min favorithovslagare redan förberett fyra skor av jorvikiskt stål, så det var bara att sätta på dem. Geronimo stod snällt och lät sig skos vilket Conrad var lättad över, han har nämnligen fortfarande inte förlåtit Moonbeam för bettet i baken. Men den här gången hade jag ju med mig en väluppfostrad häst, så jag tror att han kommer att fortsätta vilja sko mina hästar, hehe. ^__^
 
 
När allt var klart tog vi och red runt en stund i området så att han skulle få vänja sig vid de nya skorna. Han lyfte benen lite högre än han brukar, troligtvis för att han gått oskodd i några månader. Efter ett tag verkade han dock ha vant sig, så jag lastade in honom i transporten och åkte hem till Jorvikstallet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0