Videos med genvägar?

Jag vet att det finns vissa som lägger up videoklipp där de visar alla genvägar i ett visst lopp eller championat. Vissa för att få views, andra för att hjälpa sina medspelare. Jag har funderat över detta, och jag tror faktiskt att dessa videos kan få en negativ effekt på spelet och eventuellt öka laggandet.
Varför? Jo, de som laggar laggar för att de inte kan vinna/få en bra tid på något annat sätt. De kör oschysst och utnyttjar spelets svaga punkter. Vad kan de ärliga spelarna då kontra med? Intelligens. Hitta bra och sneaky vägar.
 
De som lägger upp videos där de visar alla vägar tänker nog inte på att även laggarna ser detta, och de kan därefter även dem ta dessa genvägar som vissa suttit och klurat länge på att hitta. Samtidigt kan jag förstå att man vill hjälpa andra spelare, och i championat brukar de flesta genvägar så småningom komma till kännedom hos majoriteten av spelare ändå. Men jag tror ändå att det skulle vara bättre om folk inte lade upp genvägs-videos, etc. Det är ju en del av spelet, att hitta lösningar och vägar. Varför ska vissa kämpa medans andra glider på en räkmacka?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0