Hästön

Vi har nu fått bekräftat att inom en snar framtid kommer vi att kunna ha hur många hästar vi vill, och projektet kallas för tillfället 'Hästön' av SSO. Jag kan tänka mig att detta är en av de låsta funktionerna på anslagstavlan i hemstallet där man även hittar 'stallhjälpen' och 'placera ut mina hästar'. Med denna funktionen kommer vi aldrig mer behöva känna att vi måste sälja en häst för att vi aldrig har plats, vilket vissa tycker är super. Men det finns ju en del nackdelar också.
 
Första frågan: Kommer hästarnas vistelse på hästön att vara gratis? Om varje häst som skickas dit fortsätter vara på topphumör och det inte kostar något så kan man ju skicka dit hästarna varje natt och sedan slippa mata dem, och därav aldrig behöva köpa hö. Ekonomiskt, men då tappar ju stallhjälpen hela konceptet?
Har sett teorier på vissa bloggar om att hästön skulle vara den lilla ön nere på kartan vid skördebygden som verkar omöjlig att ta sig till utan någon form av båt. Även det en intressant teori, men skulle ön då vara som ett andra hemstall där man endast kan se sig själv och sina hästar, och inte andra spelare? Skulle vara ganska coolt, särskillt om hästarna typ galopperade runt eller betade och så.
Men jag tror dock inte på detta, eftersom att om du rider en häst till ön och sedan släpper den där, hur ska du då komma tillbaka till hemstallet? Man måste ju ha med sig en häst när man går in och ut i hemstallet.
 
Andra frågan: Om man kan ha hur många hästar som helst, är det verkligen så kul? Sure, du behöver aldrig mer sälja en häst, men tänk såhär: Du äger alla hästar som går att köpa i spelet, men hur mycket personlighet har dem?
Mina hästar har backstories, personligheter, tilltalsnamn, vanor och ovanor. Jag gillar att ha det så, det blir roligt och personligt. Men om man har alla hästar, kan man verkligen ge alla en speciell karaktär? Eller kommer de att bli som kläderna och utrustningen vi köper? Din favorit för stunden, som sedan kommer att ruttna längst in i din garderob, och du minns knappt att du äger dem.
Men förhoppningsvis kommer SSO att fixa detta riktigt bra, så jag kanske nojar i onödan. ^^
 
Arkivbild.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

precis !

2013-10-10 @ 07:00:48
Postat av: liv muotainberg

det va jag som va anoym glöde fylla i e-post o namn :I syr

2013-10-10 @ 07:02:33
Postat av: Exenzia

När de råkade sätta ut namnen på kartan, så fanns det en ö precis där denna ön ligger som hette "Den brutna tandens ö". Det borde inte vara den så kallade hästön, men de kanske dom har ändrat? Dessutom om jag sett rätt på bilderna så leder en bro över till ön! c:

2013-10-10 @ 08:53:29
URL: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: rebecca rainstar

snälla kan du gå in på min blogg!? <3

2013-10-10 @ 14:46:35
URL: http://rainstar.blogg.se
Postat av: Rose Greenhill

En tanke jag hade är att om man ska resa bort, kommer man kunna skicka iväg alla hästar utom en på bete för en summa Star Coins och så kommer de tillbaka på topphumör när man är hemma? Även då skulle man väl tappa lite av poängen med stallhjälpen.

2013-10-10 @ 22:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0