Mer funderingar och planer

Har inte mycket att blogga om för tillfället, mina tankar är helt fokuserade på Skördebygden just nu. Har fått flytta fram mitt utvecklingssamtal i skolan, så det kan hända att jag rider in imorgon ändå, spännande! Men har funderat ännu mer om hela grejen och kommit fram till ett par saker.
 
Flytta?
Nästan alla jag känner har sagt att de tänker flytta till Jorvikstallet, men jag känner mig lite osäker. För tillfället bor jag på Vingården, väldigt centralt och bra. Här har jag tillgång till ridhus, badstrand, paddock, hagar, tärrangbanor och fina ridvägar. Jorvikstallet kanske också har allt detta, men ännu viktigare så har Jorvikstallet en stor betydelse för mig personligen. Jag är ett obotligt fan av Starshine Legacy, och det var ju i just Jorvikstallet som allt började.
Men det kommer att vara så otroligt mycket folk, åtminstonde den första månaden. Det kan hända att jag stannar på Vingården ett tag, och sedan flyttar när det börjar bli glesare med folk, som när GÅD öppnades. Dessutom är det ju inte säkert att det bara finns ett nytt hemstall i skördebygden. Det är ett stort område, och från de sneakpeaks vi fått så ser det ut som att vi kommer att kunna bo på åt minstonde ett till ställe.
 
Shopping?
Jag har just nu 2135 SC och ca 6000 JS (+ championatpriser som jag kan sälja). Jag hoppas på att det kommer att finnas massor av awesome grejor att köpa i de nya områderna, särskillt i Jarlaheim, som känns lite som Jorviks 'huvudstad' (har iaf fått det intrycket). Kanske kommer det komma nya funktioner att spendera pengar på? Ett café ska ju komma, kanske kan man äta där? Det är ett förslag som jag skickade in för ca 1 år sedan, om det kom med skulle det vara super!
 
Outfit?
Jag kommer att ha med mig fyra outfits när jag rider in i Skördebygden på Magic (självklart). Som det ser ut nu är det min svartblåa, min svartlila, en tävlingsoutfit samt min svartvita skelett-outfit. Men kanske får ett ryck och ändrar mig helt, huehue.
 
Tempo och bloggning?
Jag kommer att blogga, det kommer jag. Tänker dock inte sätta spoilerskyltar eller så, så ni kollar ju på egen risk. :3
Jag tänker utforska allt och rida i min egen takt, om jag rider in tillsammans med någon får vi se dock. Kommer även att vara ganska osocial i chatt osv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0