Jag följer strömmen

Har sett i stort sett alla bloggar skriva funderingar om de nysläppta sneakpeak bilderna på Södra Jorvik, så jag tänkte brainstorma med mina egna funderingar, kan bli ett långt inlägg. ^^
 
Jag går ju själv och utbildar mig till spelgrafiker och kan ju berätta att NPC's (Non playable characters) och uppdrag oftast är bland det sista man lägger till i ett spel. Enligt en av bilderna nedan kan man se ett blått uppdrag skymta i bakgrunden, och därför är min gissning att Södra Jorvik bara är några veckor bort.
 
 
På den första bilden ser vi en väldigt grön skog. En ny typ av träd, staket, berg och svampar kommer vi att få träffa på, alltså en helt annan stil än om man jämför med Firgroves skogar eller Hollow Woods. I bakgrunden ser det ut att vara en hög med stenar.
 
 
 
Här nedanför ser vi något helt nytt, fält där de faktiskt odlar saker. Vi har en massa fält runt Silvergladebyn, men inga där man verkligen ser att de odlar. Skördetröskarna har väl sönder allt i sin väg, antar jag)
Hursomhelst, vi kan även se en blå hästtransport, samt något som ser ut som ett postkontor eller en affär. Jag tror att detta kommer att vara Bedrövade Dew's farm eller något liknande, och förhoppningsvis en av de platserna som man kommer att kunna ha hemstall vid. Stenhusen är ett ganska nytt koncept, det har vi inte sett mycket av i spelet ännu.
 
 
 
Denna bilden och bilden nedanför verkar vara från samma by. Jag skulle gissa på att detta är den 'stora mittpunkten' i Södra Jorvik, precis som att Fiskebyn är mittpunkten i Gyllenåsarnas dal.
Det ser mysigt ut, med nya typer av stenhus. Jag får känslan av att denna by är inspirerad av medeltidens städer en hel del. Här kommer det säkerligen finnas en massa affärer och uppdrag, så det ska bli spännande.
 
 
 
Som jag skrev tror jag att byn på denna bilden är samma som den ovanför. Har läst att många tror att det är Jorviksstallets murar i bakgrunden, och det är inte omöjligt. Även träden i bakgrunden ser ut som dem man hittar runtom Jorvikstallet.
Det som fångat mitt intresse mest i den här bilden är personen som säljer någonting utanför två dörrar, samt hästaffären vi ser närmast. Skylten är annorlunda än vanligt, så det kanske inte är en affär för just utrustning? Det kanske är något helt nytt som vi kommer att få? Jag har ju mina förhoppningar på grimmor och täcken, även om det inte lär hända. c;
Men hon som är 'affärlös' har jag ingen aning om. Hon ser inte ut som en ridklubbsförmedlare, men det vet man ju aldrig?
 
 
Hoppas att ni tyckte att min brainstorm var rolig att läsa. ^^ Jag tänker uppdatera bloggen med en massa Södra Jorvik-funderingar och annat fram tills att de släpper in oss (och säkert även efter).
 

Kommentarer
Postat av: Sasha Youngstar

Så vackert Södra Jorvik kommer att bli!! :'D Jag längtar annu mer nu när jag har sett bilderna!

Svar: Samma här :D
Miranda Moonbell

2013-09-26 @ 16:08:29
Postat av: Tove Riverhill

Det jag hoppas på (vilket det troligen inte är) är att tjejen utanför huset som inte har en affär är en mäklare, har alltid velat ha hus i SSO :D Vem vet? Hon står ju utanför ett hus :3

2013-09-26 @ 17:38:59
URL: http://riverhills.blogg.se
Postat av: Momooo

På sista bilden, hon flickan som säljer något helt längst till höger, har inte hon solglasögon på sig? :o

Svar: jo, ser så ut ^^
Miranda Moonbell

2013-09-26 @ 21:07:30
URL: http://flyingstuff.weebly.com
Postat av: Lily

Åh jag har aldrig tänkt på att det kan vara en affär för grimmor, täcken osv. åh hoppas verkligen det :D bra tankar ^^

2013-09-26 @ 21:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0