Star Stable Online cinematic?

Nu har det varit en jäkla massa spekulationer om denna bilden som sso teamet har släppt. Många tror att de kommer att byta ut grafiken, att det är huvuduppdrag eller en ny hästras. Jag tror inte på något av de.
Vi känner inte igen platsen som någon av de just nu spelklara områderna, även om det har spekulerats om det uråldriga trädet. Hästen på bilden är nog inte Starshine som många tror heller.
Jag tror att det är en cinematic. Det är ungefär som en trailer eller en kort film om spelet, och cinematics har oftast annorlunda och bättre grafik än vad själva spelet har. Cinematics tar tid att göra, och det skulle förklara varför starstable teamet släppt så 'små' uppdateringar de senaste veckorna. ^^
 
EDIT: Om vi tar spelet Elder Scrolls Online exempelvis. HÄR ser ni en bild från själva spelet. HÄR ser vi en bild från spelets cinematic/kortfilm. Ser ni skillnaden på grafiken? Ni kan klicka HÄR för att se hela ESO cinematicen.

Kommentarer
Postat av: Cecilia Gladefield

Oooh vad spännande! :D Hoppas det blir en häftig cinematic!

2014-04-09 @ 19:43:43
Postat av: Lilian Silverpie

Vad är en cinematic? :o Och jag hoppas att dom byter ut grafiken! :D

Svar: De kommer definitivt inte att byta ut grafiken, det skulle vara alldeles för omständigt och helt opassande med tanke på att spelet är en sorts sequel.En cinematic är som en kort film (1-10 minuter ungefär) som oftast har en annan stil eller bättre grafik än själva spelet. :)
Miranda Moonbell

2014-04-09 @ 19:58:16
URL: http://ministarstable.blogg.se
Postat av: Lilian Silverpie

Vad tror ni? Kommer dom att byta ut grafiken? :o

Svar: Jag kan lova att de inte kommer att göra det. Det skulle vara alldeles för omständigt, helt onödigt och inte passa de andra spelen i 'serien' över huvud taget.
Miranda Moonbell

2014-04-09 @ 20:10:30
URL: http://ministarstable.blogg.se
Postat av: Anonym

Men varför skulle dom släppa en cinematic istället för huvuduppdrag det skulle vara ganska onödigt tycker jag men aa jag vet inte

Svar: En cinematic innebär bland annat reklam för spelet, vilket betyder fler spelare, vilket betyder pengar. Många onlinespel har cinematics, ska länka i inlägget.
Miranda Moonbell

2014-04-09 @ 20:25:51
Postat av: lisa eagleside

Det skulle mycket väl kunna vara som du skriver, men varför kallar sso det "tjuvkik"? tjuvkik till en bild/film? jo, kanske möjligtvis till en film, men det skulle också kunna handla om huvuduppdrag I think. Om inte annat så kommer det nog huvuduppdrag snart ändå med tanke på att Alex har flyttat sig osv.

Svar: Ja huvuduppdrag lär det bli i framtiden. Men det känns konstigt att de skulle skapa en bild med den typen av grafik bara för att visa i en text för en onsdagsuppdatering. Dessutom ser bilden ut att vara en screenshot av någon typ av videoklipp.
Miranda Moonbell

2014-04-09 @ 21:12:02
URL: http://jorvikstall.bloggo.nu
Postat av: Wirre Weris Drake

Mitt eso ser inte alls ut som på den bilden du länkat (alltså ur spelet), men jag förstår vad du menar :D mitt eso är mkt mkt finare <3 löve it!

2014-04-10 @ 00:30:48
URL: http://dragonforce.blogg.se
Postat av: Wirre Weris Drake

http://dragonforce.blogg.se/2014/march/spelar-eso.html här ser du lite bilder från min dator ur spelet :D men nej det är inte som cinematic filmerna men helt klart en väl godkänd grafik för ett online spel :D

Svar: Jag vet, spelat lite ur det själv men ville bara ge ett tydligt exempel :3
Miranda Moonbell

2014-04-10 @ 00:33:38
URL: http://dragonforce.blogg.se
Postat av: Lucy Macwright

Jag tror faktiskt att det är Starshine på bilden, om man kollar på url:et som sneak peek-sidan har så står det i slutet sneakpeek_starshine xD Men det är bara vad jag tror, det där med en cinematic låter också ganska troligt med tanke på bildens grafik!

Svar: Tycker inte att det är likt honom, han har blå man & mule, inte svart. Dessutom ser det inte ut som stubbman på bilden, men om det faktiskt är Starshien skulle jag gå i taket av lycka. :3
Miranda Moonbell

2014-04-10 @ 14:05:35
URL: http://ssolys.blogg.se
Postat av: Alicia Starnight

Kanske är det Starshine, men med bättre grafik trots att det inte är likt honom. Jag tror det är en cinematic som du sa, om huvuduppdragen eftersom det är en så himla bra story. Det skulle locka en hel del spelare.

2014-04-10 @ 15:07:42
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/
Postat av: Xenia Luminescence

Det kan också vara en så kallad "concept art" bild. En illustration av en idé tillverkarna utgår ifrån när de designar nytt material - allt ifrån dataspelsvärldar till filmscener ;)

2014-04-10 @ 15:51:32
URL: http://starstablelegacy.blogspot.se
Postat av: Jenny Weststone

Jag tror också att det är Starshine, om man kollar på dena bild som exempel; http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20130310144655/starstableonline/images/6/65/Tidnigen.jpg så har Starshine inte "stubbman" där heller. Att det är lite mörkare färg är en sak, men att mulen har färg är också ett tecken. Sedan så tror jag att det skulle vara mest passande att ha med Starshine ;)

2014-04-10 @ 18:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0