Upprörande ord i uppdragsmonologer

I den engelska versionen av de nya uppdragen används två ord som gjort vissa medlemmar väldigt upprörda. Det har klagats enormt på SSO's facebooksida, främst av äldre medlemmar med barn som också spelar spelet. Orden som användes var 'badass' och 'crappy'. 'Badass' är slang och betyder typ awesome/cool och 'crappy' kan översättas till skräpig/dålig. Många tycker dock att dessa ord inte var barnvänliga och borde tas bort från uppdragsmonologerna.
Personligen tycker jag att detta är rätt löjligt. Det är inte som att de skrev ut en massa svordomar eller så. Ordet badass är positivt, jag använder det själv ofta och förstår verkligen inte vad det är för fel med det. Crappy kan jag till viss del förstå, eftersom att 'crap' ibland räknas som en svordom (crap betyder ordagrant bajs på engelska), men jag tycker ändå att orden ska få vara kvar.
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Alicia Starnight

Löjligt tycker jag, ta dig i kragen och spela eller inte haha.

2014-04-10 @ 15:01:33
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/
Postat av: Myra R

Ja, alltså, sålänge det inte är negativa ord riktade till någon person (spelaren eller någon NPC) så tycker jag inte att man ska vara så känslig.
Det jag tänkte på däremot var hur många gånger Zed kallade spelaren för "bruden" och höll på och hade det varit i verkligheten hade han sannerligen mottagit onda ögat från mig iallafall. Alla tycker kanske inte som jag men det kändes lite opassande att bemöta spelaren så då vissa kanske bara är runt 8 år och läser det. Att vara en "brud" är väl egentligen inte något negativt men det är könsdefinierat och används sällan på ett anständigt sätt.

2014-04-10 @ 16:58:55
Postat av: Myra

Vill inflika med att säga att med negativa ord menar jag naturligtvis "fula" negativa ord. Spelet är inget teletubbies (tack och lov) så det är klart att alla inte älskar varandra och så. Däremot ska dem vara försiktiga med att välja sina ord så att barnen inte tillämpar något dåligt i sitt ordförråd ;)

2014-04-10 @ 17:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0