De mytomspunna starhästarna

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag vill ha fler starhästar i SSO. När jag säger 'fler' syftar jag på Starshine, som just nu vandrar runt utan mål i Gröndal. För er som inte vet kan jag lite kort berätta att starhästar är en ras med unika egenskaper som endast finns på Jorvik. De är egentligen vildhästar, men ödesryttaren Lisas häst Starshine blev som unghäst vän med Herman och blev 'tam'. Genom alla tre spelserierna (räknar inte med Star Academy eftersom att jag inte spelat det själv) Starshine Legacy, Star Stable och Star Stable Online så har endast två starhästar nämnts vid namn; Starshine och Lilla Starshine. Om dessa två är en och samma häst är inte bekräftat.
Hur som helst, min tanke är att det måste ju finnas fler starhästar där ute? Kanske har flera, precis som Starshine, blivit tämjda av jorvikbor? Det skulle vara häftigt att få träffa på flera starhästar, och kanske även till slut äga en själv? Tänk er ett försäljningsstall som 'sköts' av druider eller något liknande, där man kunde köpa 'unika' hästraser, som starhästar och andra 'magiska' hästtyper? Ja tack säger jag!
 
Starshine i Star Stable Online.
 
Starshine i Starshine Legacy episod 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0