Confession

Okay jag ljög lite i förra inlägget. Jag har inte haft en SSO-paus alls.
Däremot har jag spelat på ett annat konto på den andra svenska servern. Jag gjorde huvuduppdrag, lade ihop enkla men fina outfits och bara gled runt. Ni kan inte ana hur skönt det var.
Men varför? Jo, för att varje gång jag skulle logga in på Moonbell fick jag en klump i magen. Som bloggare, klubbägare och aktiv spelare känner man mycket press. Press att alla hästarna ska vara i toppskick, att man alltid ska kunna presentera nya outfits, att ni bloggläsare ska ha inlägg att läsa och att alltid vara trevlig, social och hjälpsam i spelet.
Jag skapade ett nytt konto, och redan efter ett par timmar kunde jag slappna av och lägga mina ansvar åt sidan, för med min nya karaktär hade jag ju inga. Jag kunde bara 'vara'.
Det var en helt fantastisk känsla att ingen visste vem man var eller att man hade förväntningar att uppfylla. Men efter ett tag så insåg jag att jag inte bara kunde slänga Miranda Moonbell åt sidan. På det här kontot har jag en massa värdefulla saker, utrustning som inte längre går att få tag i, mina underbara hästar och inte minst en massa härliga minnen.
 
Därför har jag nu bestämt mig för att hålla mig kvar på Moonbell. Men jag känner att det måste ske lite förändringar: Jag tänker under en tid framåt fokusera på mig själv i spelet, göra vad jag vill, se ut hur jag vill  och köpa vilka hästar jag vill. Jag tänker inte blogga om jag inte känner för det, och jag tänker inte sätta press på mig själv. Det ska vara roligt att spela, PUNKT.

Kommentarer
Postat av: Donna Fishstone

Helt rätt! Prova en gång att titta i garderoben och bara: den här hjälmen är fin, och den här tröjan är fin osv. Inte tänka på att det ska vara en fin outfit, eller att sakerna ska passa varnadra! Jag vet att det är roligt med outfits, men att prova kan ju inte skada?
Donna

2014-05-10 @ 18:23:43
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0