Tinkerhästar

Tinkerhästarna verkar nu vara påväg! Enda sedan jag såg en redigerad starstable-tinker på facebook har jag varit dökär och velat ha dem till spelet. I spelets filer fick tinkrarna en ny kropp, men det verkar dock tyvärr inte som att de ändrats särskillt mycket från de övriga 'stora' hästarna. Hovskägget ser tjockare ut och manen ligger på båda sidorna om halsen, men förutom det kan jag, ännu, inte se så stora skillnader. Jag hoppas att vi får se lite 'skägg' under hakan på dem också som många tinkrar har och flera saker som skiljer dem från frieserhästarna.
En sak som jag funderat på är hur tinkrarna kommer att röra sig? De är vad jag vet inte en märkbart graciös ras, så kanske kommer de att ha starthästarnas 'gång' men frieserhästarnas storlek och - till stor del - utséende?

Kommentarer
Postat av: Cecilia Starhill

Om man kollar på bilden som Alicia har redigerat (den då en frieser häst står bredvid tinker hästen) så ser benen på tinkern mycket kortare ut och kroppen större. Fast det kanske inte är så, vi får vänta och se hur de ser ut. (http://aliciastarstable.blogg.se/2014/may/sneak-peek.html#comment)

2014-05-23 @ 21:28:15
URL: http://ceciliastarstable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0