Tummen upp SSO!

Fingrarna bara kliade, var tvungen att kommentera denna uppdateringen lite!
Det som har gjort mig mest exhalterad är vad som händer när man skriver '/' i chatten. Karaktären vinkar då, och detta funkar både när hästen är i rörelse och står stilla. I många RPG's finns det olika 'rörelser' eller miner som ens karaktär kan göra, och jag tror att det är det som SSO kommer att fixa. Alltså tror jag inte att de har gjort klart funktionen ännu, i framtiden kommer vi kanske kunna trycka på exempelvis '7' utan att skriva i chatten och så kommer karaktären att göra något.
 
Ponnychampionatet var ganska enkelt men väldigt roligt! Har ridit det en gång och fick en tredjeplats, inte illa tycker jag själv. Att vi får mer användning för ponnyerna är awesome, de är ju så söta! Nu blev jag ännu mer taggad på att köpa en till ponny, men det får vänta på grund av anledningen jag tänker skriva här nedanför.
 
Ferdinands hästmarknad har ändrats lite. Det känns mer strukturerat nu, och fler platser åt försäljningshästar har lagts till. (FILSPOILER!) Detta väcker då frågan om tinkrarna är på väg? Det finns filer för tinkerhästar i Star Stable Online-mappen, så de är ju helt klart påväg. Det verkar även som att de inte kommer att ha samma kroppsform som de andra 'stora' hästarna, vilket kommer att göra det hela ännu mer spännande! Kan tänka mig att de kommer att vara ganska grova, och då lär vi få flera grövre hästar till spelet så småningom... Jaja, ska inte pladdra vidare om det just nu.
Vi fick även nya, fina kläder på hästmarknaden. Jag gillade alla, men känner inte att jag har något behov av något av plaggen just nu, men vi får se i framtiden.
 
Miljöförändringar så som att stranden har expanderat, en ny 'jordig' och platt mark vid Steves gård hintar om en paddock, hage eller försäljningshage, och på fältet utanför Steves ser det äntligen ut som ett äkta havrefält! Angående stranden funderar jag på om vi inte kommer att få en strandpaddock där? Det skulle vara härligt med tanke på att FP inte har några ridbanor alls, då skulle jag kunna tänka mig att flytta dit! Men samtidigt är det rätt mysigt att det bara är en stor strand med fina badställen..
 
OCH HÖR OCH HÄPNA, GÅD-kartan har expanderat! Fornkungens borg verkar vara i stort sett klar, för den och bergen runt tillhör inte längre de 'gråa' områderna! Vägen är fortfarande avstängd, men snart kanske vi får komma dit? Åh vad jag har längtat!
 
Kort sagt: Det verkar hända en massa i sso just nu! :D
 

Kommentarer
Postat av: Emma Shortroad

Awesome! :D
Kan inte säga mer än det för det är det enda jag kommer på :D

2014-05-15 @ 11:40:01
URL: http://emmashortroad.blogg.se
Postat av: Cecilia Starhill

När du tog upp det här med tinkerhäst filerna så måste jag bara fråga, hur kan du veta att de kommer få en helt egen kroppsform?

Svar: För att 'starthästarna', ponnyerna och de 'stora' hästarna har olika filer för sina kroppar. De heter typ 'pony_body' eller så om jag inte minns fel. Alltså en fil för varje kroppsform, därav 'tinker_body'. Därför tror jag att de får en ny form. :)
Miranda Moonbell

2014-05-15 @ 15:00:49
URL: http://Ceciliastarstable.blogg.se
Postat av: Rännan Blåbro

Åhh va kul om tinkerhästarna skulle få en egen kroppsform :D LÄngtar *-*
OMG, har inte alls noterat att Fornkungens bergsväg och det inte tillhör det gråa området längre o.O måste kolla nästa gång jag loggar in :D

2014-05-15 @ 22:55:01
URL: http://bluebridge.blogg.se
Postat av: Caroline

Jättebra inlägg, uppskattas alltid! :D

2014-05-16 @ 07:26:45
Postat av: Sally hawklord

Om du skriver i vän chatten utan att välja vän så syns inte pratbubblan när man vinkar;)

Svar: Smart! :D
Miranda Moonbell

2014-05-18 @ 20:43:36
URL: http://leiaosally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0